Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) нагадує, що для оперативного зворотного зв’язку з платниками в ГУ ДПС працює Комунікаційна податкова платформа (далі – КПП).
Звернення від представників інститутів громадянського суспільства і бізнес-асоціацій приймаються на електронну скриньку КПП ГУ ДПС за електронною адресою dp.ikc@tax.gov.ua.
Є нагальні питання стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, чи маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою – звертайтесь на КПП!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Платники, які використовують єдиний рахунок, при заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції керуються Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 із змінами.
У разі якщо надавач платіжних послуг до теперішнього часу не забезпечив розробку програмного забезпечення відповідно до вимог зазначеного наказу, то для клієнтів таких банків та небанківських фінансових установ збережена можливість на певний період часу заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції в старому форматі (неструктурованому).
При цьому, надавачі платіжних послуг повинні повідомити своїм клієнтам дату готовності переходу з неструктурованого формату на структурований (по закінченню розробки програмного забезпечення).
Задекларована праця – це шлях до вільної, незалежної, економічно сильної держави.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для найманого працівника працювати без оформлення належним чином своїх трудових відносин з роботодавцем, а свій заробіток отримувати в «конверті» це значить бути незахищеним законом.
Наслідки незадекларованої праці для працівника:
- погані умови праці;
- немає компенсації у разі хвороби чи нещасного випадку;
- немає соціальних гарантій: оплачувана відпустка, можливість навчатися, нормований робочий день;
- немає офіційного трудового стажу;
- майже неможливо захистити себе у разі конфлікту, відмови в оплаті праці чи незаконного звільнення.
Незадекларована праця, позбавляючи найманих працівників можливості захисту своїх інтересів, сприяє ухиленню від сплати податків, а відповідно ненадходженню до бюджетів коштів, необхідних для забезпечення Збройних Сил України та підтримки громадян, які постраждали від збройної агресії.
Тільки офіційно оформлена робота є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.
Шановні працівники! Вимагайте офіційного працевлаштування, не погоджуйтеся на отримання зарплати у «конверті», не ризикуйте своїм майбутнім!
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.
Базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено (п. 271.1 ст. 271 ПКУ).
У разі, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, а нормативна грошова оцінка її не проводилась, для розрахунку земельного податку застосовується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по області.
Окремо увагу слід звернути на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь, який у 2022 – 2023 роках становить 1,0.
Разом з тим, для земельних ділянок, що не належать до сільськогосподарських угідь (наприклад, землі промисловості, зв’язку, транспорту), нормативна грошова оцінка яких не виконана, але в якості бази оподаткування застосовується вартісний еквівалент нормативної грошової оцінки ріллі по області, податкові зобов’язання із земельного податку обчислюються із застосуванням коефіцієнту індексації, визначеного відповідно до законодавства для таких земель.
Таке правило необхідно застосовувати і в наступних податкових періодах у разі, якщо й в подальшому будуть встановлюватись відмінні коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь та інших земель.
Протягом останнього тижня у розділі «Онлайн-навчання» на вебпорталі ДПС, який містить корисну інформацію з податкової тематики, навички заповнення податкової звітності та розуміння оптимальних механізмів сплати, розміщено нові матеріали.
У підрозділі «Інші платежі, що сплачуються до державного бюджету» доступний матеріал на тему: «До уваги платників податку, які провели експортно-імпортні операції з резидентами російської федерації та республіки білорусь!».
У підрозділі «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» доступний матеріал на тему: «До уваги юридичних осіб – платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!».
У підрозділі «Єдиний податок» розміщено презентаційні матеріли: «Як ФОП обрати спрощену систему оподаткування?».
У підрозділі «Трансфертне ціноутворення та міжнародне оподаткування» розміщено презентаційні матеріали: «Алгоритм заповнення Звіту в розрізі країн міжнародної групи кампаній».
У підрозділі «Застосування РРО/ПРРО» розміщено презентаційні матеріали: «До уваги суб'єктів господарювання, які надають послуги з перевезення пасажирів (таксі)!».
Розділ «Онлайн-навчання» мобільний. Він доповнюватиметься новими підрозділами відповідно до потреб платників податків. Вся інформація викладена у відео, презентаційних та текстових матеріалах, які постійно оновлюються та доповнюються.
Загалом на сьогодні розділ «Онлайн-навчання» містить понад 200 відео, текстових та презентаційних матеріалів.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Вхід до електронного сервісу «Електронний кабінет» здійснюється за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/ та надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою мобільного застосунку Дія або з використанням «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема, заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi (далі – Заява), і подання її до контролюючих органів.
При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обирає необхідну форму Заяви J/F 1302001 – Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Для юридичних осіб використовується код електронної форми Заяви J1302001, для фізичних осіб – F1302001.
При натисканні на поле «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» система відкриває вікно, в якому потрібно в полі «Код ДПІ» зазначити територіальний орган ДПС, до якого подається заява, після чого натиснути кнопку «Створити» для відкриття форми Заяви для заповнення.
Під час формування Заяви відбувається автоматичне заповнення полів, а саме, «Код органу ДПС, куди подається заява», «Назва органу ДПС, куди подається заява», «Податковий номер платника або серія (за наявності) та номер паспорта фізичної особи – платника податків», «Найменування або прізвище, ім'я, по батькові (для фізичних осіб) платника податків», «Поштова адреса»).
Інші поля електронної Заяви підлягають обов’язковому заповненню платником.
При виборі напряму перерахування коштів (позначка "v") платник повинен заповнити один з чотирьох напрямів перерахування коштів та реквізити для такого перерахування.
До Заяви надається можливість приєднати додатки через форму J/F1360102 – Документ довільного формату (копії платіжних інструкцій, тощо).
Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми.
Оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами, платник подає окремі Заяви за кожним платіжним документом.
Після заповнення форми Заяви платник натискає на кнопку «Перевірити» і система перевіряє повноту заповнення реквізитів.
У разі наявності незаповнених обов’язкових полів система видає відповідне повідомлення, у разі проходження перевірки система видає повідомлення «ОК».
Після проходження перевірки платник натискає на кнопку «Зберегти» і система в «Електронному кабінеті» зберігає чернетку Заяви.
Після підписання платником Заяви за допомогою КЕП (або ЕЦП) система автоматично надсилає її до органу ДПС для опрацювання. Платнику формується квитанція № 1 щодо отримання ДПС заяви про повернення.
В розділі «Вхідні/вихідні документи» Заява доступна платнику для перегляду та друку, а також відображається квитанція № 2 за результатом перевірки Заяви територіальним органом ДПС.
У зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон України № 3219) Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (Закон № 265).
Так, застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону № 265 з 01.08.2023 відновлено стосовно суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор за порушення, вчинені до та під час воєнного стану.
З 01.10.2023 застосування штрафних (фінансових) санкцій відновлено стосовно всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з повним скасуванням відповідальності за порушення, вчинені з 01.01.2022 по 30.09.2023 включно.
Зазначене вище звільнення від відповідальності та/або її скасування, відповідно до норм Закону України № 3219, не поширює свою дію на суб’єктів господарювання, що здійснюють торгівлю підакцизними товарами або діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.
Звертаємо увагу, що виконання платниками вимог законодавства, зокрема у частині застосування РРО/ПРРО, сумлінна сплата податків забезпечує наповнення бюджетів, що наразі особливо важливо для підтримки фінансової стабільності нашої держави та її обороноздатності.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Кам’янський регіон) нагадує, що право на податкову знижку визначено статтею 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Алгоритм розрахунку податкової знижки .
1. Визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності.
2. На підставі підтверджуючих документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової книжки.
3. Розраховується сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку. Для цього різницю між базою оподаткування та понесеними платником податку витратами слід помножити на ставку ПДФО (18%).
4. Різниця між сумою ПДФО, фактично утриманого із заробітної плати за рік, та розрахованою сумою ПДФО підлягає поверненню платнику податку.
Сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації (п. 179.8 ст. 179 Кодексу).
У разі встановлення порушень контролюючий орган повідомляє платника податку про відмову у наданні/зменшенні суми податкової знижки, визначеної платником у податковій декларації, шляхом вручення платнику податків акта перевірки та податкового повідомлення-рішення.
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (Кам’янський регіон) нагадує про необхідність оформлення суб’єктами господарювання трудових відносин із найманими працівниками.
З моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав, тощо.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
- укладення трудового договору;
- оформлення наказу про прийняття на роботу;
- повідомлення Державної податкової служби.
Своєчасне оформлення трудових відносин – це запорука фінансової стабільності бізнесу. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу платників на необхідність оформлення трудових відносин з найманими працівниками.
Офіційне працевлаштування є гарантією:
- матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування товарно-матеріальних цінностей;
- трудової дисципліни в колективі;
- можливості у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.
Припинення порушень порядку провадження господарської діяльності без державної реєстрації та без дозвільних документів є одним із важливих завдань податкової служби.
Працівниками управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Дніпропетровській (ГУ ДПС) в одному із торгівельних центрів м. Дніпра під час проведення роз’яснювальної компанії згідно із затвердженим планом-графіком встановлено факти провадження господарської діяльності невідомими особами без державної реєстрації, реалізації тютюнових виробів без наявності марок акцизного податку, а також без використання належним чином зареєстрованої касової техніки при продажу товарів. Під час проведення роз’яснювальної роботи встановити особу, яка здійснювала господарську діяльність, неможливо у зв’язку з зачиненням нею торгівельного об’єкту та залишенням такою особою території торгівельного центру.
З метою вжиття відповідних заходів по припиненню незаконної діяльності управлінням податкового аудиту ГУ ДПС організовано проведення фактичної перевірки на другий день та здійснено залучення працівників Національної поліції.
Під час проведення даної фактичної перевірки встановлено особу, яка здійснювала продаж тютюнових виробів без державної реєстрації.
На винну особу складено адміністративні протоколи відповідно до вимог Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Працівниками Національної поліції вилучено тютюнові вироби з вищезазначеної господарської одиниці.
Провадження господарської діяльності без державної реєстрації, офіційного працевлаштування та незаконна торгівля підакцизними товарами призводить до економічних втрат бюджетів.
Пріоритетними завданнями для ГУ ДПС є боротьба з: незаконним обігом підакцизної продукції; діяльністю суб’єктів господарювання без використання належним чином зареєстрованої касової техніки; використанням бізнесом незадекларованої праці.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.
Для отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетом платник може скористатися Електронним кабінетом (cabinet.tax.gov.ua).
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платникам податків створити, підписати та надіслати запит щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами за даними органів ДПС за формою «F/J1300203».
Через певний час користувач отримує Витяг щодо стану розрахунків з бюджетом, який можна переглянути та завантажити у режимі «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Після набрання чинності змін, внесених Законом України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг», обов’язок надсилати до контролюючих органів повідомлення про відкриття/закриття рахунків платників податків виникає не лише у банків та інших фінансових установ, а і у небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей.
Емітенти електронних грошей зобов’язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття електронного гаманця платника податків – юридичної особи (резидента і нерезидента), у тому числі відкритого через його відокремлені підрозділи, чи самозайнятої фізичної особи до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунку/електронного гаманця.
Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 за № 1058/27503 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1058-15#Text).
Більш детальніше про платіжні послуги – в Інформаційному листі ДПС України № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/544/656891/InfoList2_2023.pdf.
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до положень статті 48 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – Кодекс) форма податкової декларації повинна містити обов'язкові реквізити – інформацію, за відсутності якої документ втрачає визначений Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
Податкова декларація повинна містити обов’язкові реквізити, які передбачені пунктом 48.3 статті 48 Кодексу.
В окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, до обов’язкових реквізитів відноситься, зокрема, код виду економічної діяльності (КВЕД).
Звертаємо увагу, що з 01 січня 2014 року використовується національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010», затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457 (далі – КВЕД ДК 009:2010).
Національний класифікатор України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2005», затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 26.12.2005 № 375 (далі – КВЕД ДК 009:2005), втратив чинність у зв’язку із закінченням строку його дії (до 01.01.2014).
Тому рекомендуємо платникам, які не змінили з 01.01.2014 види економічної діяльності на основі КВЕД ДК 009:2005 на аналогічні види діяльності на основі КВЕД ДК 009:2010, внести відповідні зміни до Єдиного державного реєстру.
Податкова служба Дніпропетровщини активно підтримує практику відкритого спілкування із майбутніми платниками податків.
Сьогодні дискурс відбувався з Криворізьким факультетом Національного університету «Одеська юридична академія».
Податківці розповіли про особливості оподаткування волонтерської діяльності фізичними особами та оподаткування благодійних організацій.
Безпосереднє спілкування із спеціалістами податкової служби – це основа для подальшого професійного зростання студентів. Освічена молодь – генератори нових ідей, потужний потенціал нашої країни та наше майбутнє.
Учасники зустрічі домовились про подальшу співпрацю та реалізацію нових спільник проєктів.
Працюємо! Крокуємо вперед – до Перемоги!
Державна податкова служба України нагадує громадянам про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» в месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, зокрема, щодо:
незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
відмову у розрахунку банківською карткою;
завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби;
неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Повідомити ДПС про такі факти можливо перейшовши за посиланням:
Чат-бот ДПС «StopViolationBot»
Наявна у ДПС податкова інформація, отримана через чат-бот «StopViolationBot», про можливі порушення платниками податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, досліджується та перевіряється працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі перевірки.
Відділ комунікацій з громадськістю
управління інформаційної взаємодії
Головного управління ДПС
у Дніпропетровській області
(Кам’янський регіон)